Våra Allmänna Villkor:

Leveranstid: Beställningar som inkommit till oss före kl. 12:00 på vardagar skickas samma dag!

Leveranstiden är normalt 3-10 arbetsdagar från det att din beställning görs. Skulle någon vara tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.

Betalning:

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

Våra fakturor skickas ut via mejl i samband med att ordern skickas från oss. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

Priser:
Priserna på våra produkter anges i svenska kronor inklusive moms. Momsen är 25% för alla varor. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

Vi reserverar oss för prisändringar och eventuella prisfel. Endast omständigheter som vi inte kan råda över, t.ex. momshöjningar och valutaförändringar, kan få oss att höja priset.

Utlandsbeställning:
Alla utlandsbeställningar (Hela Europa) betalas med Klarna, kort (VISA/MasterCard) eller via PayPal. Vid beställning till Norge skickas varorna med Postpaket Utrikes, utan svensk moms.

Garanti: Ett års garanti på alla varor, gäller ej gratisvaror.

Om din vara har gått sönder/trasig inom garantitiden ber vi dig kontakta vår support via [email protected]. Nordic Navigation AB säljer alla produkter med ett års garanti. Fakturan / kvittot som medföljer paketet är ditt garantibevis. Produktgarantin gäller uppkomna funktionsfel inom ett år från inköpstillfället, handhavandefel eller inställningsfel omfattas inte. Vid handhavandefel eller felaktig inkoppling debiteras undersökningskostnad, detta gäller även då fel inte kunnat konstaterats eller då felet orsakats av kunden. Fel uppkomna vid egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten omfattas inte. Garantin omfattar ej transport- eller resekostnader. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens utslag.

Retur för reparation gratis inom ett år (Vi Saltsjöbaden Kommunikation AB och köparen betalar returkostnaden / fraktkostnaderna till varandra inom garantiperioden).

Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 500 kr för testarbetet. För att undvika onödiga reklamationer hänvisar vi till tillverkarens eller generalagentens supportnummer. Vi ansvarar ej för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara.

Returrätt/ångerrätt:
Om du mot förmodan inte är nöjd med varan kan du skicka tillbaka den inom 14 dagar och få pengarna tillbaka. För att få returnera en vara måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick (som när du köpte den). Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Enligt samma lag står du som kund för returfrakten vid returer. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument 14 dagars ångerrätt.

För att få returnera en vara kan skickas på adress nedan tillsammans med ditt beställningsnummer.

Sundbyvägen 14, 19 345 Spånga Stockholm.

Montering och demontering:

Vi erbjuder professionell montering av
alla Android enheter samt backkameror av högsta klass med 12 års erfarenhet av
installation i vår butik i Sollentuna.
Alla bilar och dess olika modeller ser
olika ut, därför finns det inget fast totalpris vi kan skriva ut här som
information men kunder betalar enligt överens och det går inte återbetala monteringskostnader om kunden vill retunera produkten.
Om en kund är inte nöjd med produkten
och vill returnera produkten eller vill byta med någon annan då 1500 Kr fast demontering
kostnader tillkommer .
Vi rekommenderar alla kunder att montera
produkten själv men om  en kunde har
monterat enheten med hjälp av någon annan verkstad eller butik och har  betalat montering kostnader och vill returnera
enheten då vår butik ska inte betala montering kostnader.

Transportskador:
Upptäcker du att paketet är skadat när du hämtar det på Posten, anmäl det genast. Upptäcker du en skada när du kommit hem, tag med hela försändelsen tillbaka till postkontoret och fyll i en skadeanmälan.

Outlöst paket:

För ej uthämtade paket debiteras 10% av totalt + Eventuell frakt

Vår sekretesspolicysida